Kerstactie: 140.000 maal bedankt!
Gisterenavond liep de Kerstactie van de Pro League en haar clubs af met een fantastisch resultaat op het scorebord. De veiling van shirts en unieke items leverde een recordopbrengst van €140.000 op voor Younited Belgium, de sociale partner van de Pro League.
De Pro League, haar 24 clubs, haar mediapartners en Younited Belgium blikken terug op een bijzonder succesvolle elfde editie van de Kerstactie. De veiling klopte gisterenavond af op een opbrengst van maar liefst €140.000, een aanzienlijke stijging ten opzichte van het vorige record, de €106.400 van vorig jaar.
Met deze actie steunt de Pro League haar sociale partner Younited Belgium, die voetbal inzet als middel om mensen die kampen met dak- en thuisloosheid opnieuw te integreren in de samenleving. Om de unieke band tussen de Pro League en Younited Belgium extra in de verf te zetten werden de Jupiler Pro League en de Proximus League voor één speeldag omgedoopt tot Younited Pro League.
Het shirt met het hoogste bod staat op naam van Faris Haroun van R. Antwerp FC. Zijn shirt bracht maar liefst €4350 op. Hij wordt gevolgd door Hans Vanaken met €4150, Simon Mignolet met €3600 en Vincent Kompany met €3100. De top 5 wordt afgesloten door Didier Lamkel Ze, wiens shirt €2000 opbracht. 4 shirts gingen boven het record uit 2017, toen het shirt van Ruud Vormer 2000 euro opbracht.
Bij de specials was het populairste item dit jaar het nieuwe shirt van de Rode Duivels, gesigneerd door de selectie. Dit shirt, aangeboden door de KBVB, leverde €2500 op. De VIP-experience op een 1/8 finale van de Champions League, aangeboden door Proximus Sports ging voor €2400 over de toonbank. Ook de aftrap van Standard de Liège – Club Brugge of de wedstijd achter de schermen met Peter Vandenbempt leverden mooie bedragen op.
Pierre François, CEO van de Pro League is verheugd met het resultaat van deze Kerstactie; “De Pro League is bijzonder tevreden met de eindbalans van de Kersactie. Zowel het eindbedrag als de naamsverandering betekenen voor onze partner Younited Belgium een prachtig eindejaarsgeschenk. We willen onze clubs en partners bedanken voor hun inzet en engagement en uiteraard de supporters voor hun vrijgevigheid en steun voor Younited Belgium.”
“De financiële steun is belangrijk om onze activiteiten te kunnen organiseren en onze teams te ondersteunen, maar ook naamsbekenheid is voor ons cruciaal. Tijdens de Younited Pro League kregen wij niet alleen een megafoon in handen om te vertellen waarom wij bestaan en voor wie, maar konden we de profclubs ook vragen om hun lokale Younited-team eens in de spotlights zetten”, benadrukt Bert Ballegeer, coördinator Younited Belgium.
“Dankzij deze Kerstactie kan Younited Belgium opnieuw zijn werking verder uitbouwen. We willen naast de fans en alle clubs en partners ook MatchWornShirt.com bedanken; hun ondersteuning bij de veiling heeft dit mooie resultaat mee mogelijk gemaakt.”, aldus Julie Schauwaers, Community & Social Return Manager Pro League.